SUNA ACUM
EMAIL
PROGRAM DE LUCRU

Luni - Vineri : 09:00 - 18:00

Sambata : Inchis

Duminica : Inchis 

Misiunea noastra este de a readuce onestitatea si integritatea in serviciul auto.

Geometrie auto 3D

La FRK SERVICE, geometria rotilor este realizata prin intermediul aparatelor performante 3D care regleaza eficient unghiul de fuga, unghiul de cadere si unghiul de convergenta.

Recomandarea FRK SERVICE este ca la fiecare schimb sezonier de anvelope sau la fiecare 10.000 de km parcursi sa faci o verificare a geometriei rotilor la un service specializat.

Cand se verifica geometria?

Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau la stanga atunci cand eliberati o secunda volanul pe un drum drept, trebuie sa verificati geometria. Reglarea geometriei consta in ajustarea partilor de suspensie fata si spate. O reglare incorecta a masinii dumneavoastra poate conduce la uzura prematura a anvelopelor.

Verificati intotdeauna geometria masinii cand: ati lovit un obstacol; remarcati ca anvelopele prezinta o uzura anormala sau neuniforma

  • Va confruntati cu probleme de virare sau tinuta de drum: vehiculul se deplaseaza in lateral; volanul nu se repozitioneaza usor dupa un viraj sau ramane intors cand conduceti in linie dreapta.

  • cumparati un set nou de anvelope si doriti sa aiba o durata de viata cat mai lunga posibil.

  • Inlocuiti un element al suspensiei sau directiei.

De ce este importanta reglarea geometriei?

La majoritatea vehiculelor, geometria este verificata initial pentru a reduce la minim uzura si solicitarile si pentru a creste confortul conducatorului si pasagerilor. Un paralelism corect al celor 4 roti reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele si contribuie la economia de carburant. Acest reglaj amelioreaza de asemenea comportamentul si siguranta, reducand devierile sau deplasarea vehiculului in lateral.

Care este deosebirea dintre geometrie si echilibrarea anvelopelor?

Geometria rotilor nu trebuie confundata cu serviciul de echilibrare al rotilor. Echilibrarea rotilor este necesara pentru a asigura circularitatea miscarii de rotatie a rotii pentru a nu aparea batai sau vibratii ale volanului la anumite viteze, iar geometria directiei este reponsabila de aliniarea paralela a rotilor intre ele si perpendicular pe carosabil.

Care sunt cauzele abaterilor de la geometrie?

Abaterile de la geometrie pot fi cauzate de lovirea unei borduri sau in timpul rularii, chiar in circumstante grave, cum ar fi un accident, in timpul caruia vehiculul a fost lovit, iar geometria dereglata. Atunci cand paralelismul este incorect, flancurile anvelopelor se uzeaza mai rapid, afectand comportamentul vehiculului si micsorand durata de viata a anvelopelor.

O simpla abatere poate cauza probleme grave

Reglarea geometriei este efectuata in scopul de a optimiza tinuta de drum si pentru a creste durata de viata a anvelopelor.

Principalele motive de a avea o geometrie corecta:

  • faceti economii

  • anvelopele au o durata de viata mai mare

  • vehiculul se conduce mai usor deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei

 

Cum se regleaza geometria rotilor?

Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.

Unghiul de cadere

  • Unghiul de cadere este unghiul format de roata atunci cand privim vehiculul din fata. Uzura neuniforma apare atunci cand acest unghi este prea mare.

  • Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului.

  • Un unghi de cadere pozitiv prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor.

  • Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere negativ prea mare uzeaza partile interioare ale anvelopelor.

  • Unghiul de cadere este verificat si reglat pentru fiecare vehicul pentru ca anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.

  • Unghiul de convergenta

  • Unghiul de convergenta este dat de diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Unghiul de convergenta influenteaza comportamentul vehiculului in viraje.

  • Vorbim de unghi de convergenta pozitiv atunci cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Daca unghiul este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare.

  • Vorbim de unghi de convergenta negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul de convergenta negativ este prea mare, uzura anvelopei va incepe din partea interioara.

  • Aceste uzuri sunt tipice, cauzand o deformare in forma de zimti de fierastrau pe latimea profilului, care poate fi simtita la trecerea mainii peste banda de rulare.

sursa: michelin.ro